eerste stagedag - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van mandy oijen - WaarBenJij.nu eerste stagedag - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van mandy oijen - WaarBenJij.nu

eerste stagedag

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

26 Februari 2013 | Turkije, Kayseri

Eerste schooldag
Vandaag hebben we onze eerste schooldag gehad. We werden om 9 uur opgehaald door een busje en die bracht ons naar de school. Het was maar 5 minuten rijden. Eenmaal aangekomen op school werden we door studenten opgewacht en kregen we allemaal een roosje. Daarna stelden we ons voor en werden naar boven geleid om naar de kamer van de directeur te gaan. Daar werd ons uitgelegd wat nou de bedoeling was en wat we de komende 5 weken gaan doen. Er werd ons ook verteld dat we aan het einde van de 5 weken huilend zouden vertrekken. Verder werd er aan ons gevraagd of we de laatste week onze DUTCH DAY wilden doen en of we mee wilden helpen en een voorstelling wilden voorbereiden dat met Nederland te maken had. Daarna moesten we onze maat doorgeven voor onze witte jasjes. Dat staat hier voor hygiëne maar ook dat de kinderen kunnen zien dat je een leerkracht bent. Hun beschouwen ons nu ook als leerkracht en niet als student.

Mijn eerste les
Ik mocht met een vrouwelijke docent mee naar second grade. Dat is in Nederland groep 4. De lessen hier zijn echt heel anders. Er word echt geschreeuwd in de klas en de kinderen zijn erg druk. De leerkracht legde in het Turks uit wat ik nou precies kwam doen. Daarna heb ik mezelf voorgesteld aan de kinderen en daarna stelden de kinderen zelf nog vragen. Er werd wel vaak dezelfde vraag gesteld, omdat ze met andere dingen bezig waren. Hier letten de kinderen helemaal niet zo op en ze zijn met andere dingen bezig. Het is wel dat ze hier naast hun stoel moeten gaan staan als ze iets willen zeggen. De les ging over shapes en over shopping. Hier duren de lessen maar 40 minuten en overal zit wel een pauze tussen. Dat kan variëren van 10 minuten tot 30 minuten.

's avonds zijn me lekker nog gaan eten in het shoppings center en daarna heb ik nog lekker geskyped met me vriendje en me ouders

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kayseri

Mijn eerste reis

stage in turkije

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2013

week 4

18 Maart 2013

week 3

17 Maart 2013

week 2

05 Maart 2013

eerste week

05 Maart 2013

skien
mandy

stagee in turkije

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 9139

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 14 Juni 2014

stage curacao

24 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: