eerste week - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van mandy oijen - WaarBenJij.nu eerste week - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van mandy oijen - WaarBenJij.nu

eerste week

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

05 Maart 2013 | Turkije, Kayseri

De eerste week

Deze week was een drukke, maar leuke week. Het begon niet zo goed met het appartement, maar nu zitten we prima. We worden elke dag opgehaald om 9.00 ( hier is het wel een uur later ) om naar stage te gaan.

Ons rooster:
Maandag: 9.00 worden we opgehaald. Op school ontbijten en daarna starten met lessen en tot 18.00.
Dinsdag: 9.00 worden we opgehaald. Op school ontbijten en daarna starten met lessen en tot 16.30.
Woensdag: 9.00 worden we opgehaald. Op school ontbijten en daarna starten met lessen en tot 16.30.
Donderdag: 9.00 worden we opgehaald. Op school ontbijten en daarna starten met lessen en tot 16.30.
Vrijdag: 9.00 worden we opgehaald. Op school ontbijten en daarna starten met lessen en tot 15.00.

We mogen niet alleen Engelse lessen volgen, maar ook tekenen (art), muziek, drama en club. Club heeft te maken met handenarbeid. Bij drama wordt er een musical voorbereidt en daar zijn we dan bij aanwezig. De leerkrachten willen het hier erg naar onze zin maken en we hebben allemaal een eigen begeleider(ster) gekregen. De mijne is erg aardig en helpt me goed. Volgende week mag ik bij haar al een lesje geven tijdens Engels. Verder word ik ook nog gevraagd om mee te gaan naar grade 7 dat is in nl: 1e jaars middelbare school. Verder heb ik bijna alle klassen van grade 4 en dat is groep 6. Hier kunnen de kinderen echt goed Engels spreken, maar ze kregen al Engelse les in de kindergarden dat is bij ons groep 1/2. Ik vind zelf Engelse les bijwonen bij oudere kinderen leuker, want je kunt al echt een gesprek met elkaar aanknopen. Ik heb ook een klas erbij zitten die ik 2x per week heb waar twee Nederlandse kinderen in zitten. Zij moesten de eerste keer met mij voor het bord gaan staan en een gesprek met mij hebben in het Nederlands. Ze moesten het daarna vertalen naar het Turks, zodat de rest van de klas er ook wat van begreep. Verder word hier totaal anders lesgegeven. Hier worden de kinderen veel vrijer gelaten dat in Nederland. Af en toe is dat wel goed, maar lang niet altijd. Hier knuffelen de kinderen jou ook en geven ze kusjes. Ook is hier de lerarenkamer niet alleen voor de leerkrachten, maar de kinderen lopen hier ook steeds binnen. Hier duurt een les ook maar 40 minuten. We brengen veel tijd door op stage, maar het is wel leuk om te zien hoe het hier eraan toe gaat en we zijn natuurlijk ook naar Turkije gekomen voor onze stage.

De stad is hier een stukje vandaan en we worden elke keer daar afgezet door een busje van school. We hebben ook een aantal buskaarten gekocht, zodat we zelf met de bus kunnen gaan. Er zijn hier veel winkeltjes, maar heel veel hetzelfde. We zijn vrijdag naar een Bazaar geweest midden in de stad. Het was erg leuk, maar ik heb nog niets gekocht. Echt een wonder voor mij. Verder koken we in ons appartement, maar we gaan ook regelmatig uiteten. Dit doen we dan in een van de winkelcentrums. Daar zijn de winkels meestal wel duurder dus dat is wat minder. Hier hebben ze qua eten bijna alleen maar Turks of de Macdonalds, maar die kennen ze overal wel. Verder heb je niet veel keus in eten, want hier is het niet dat je heel veel culturen door elkaar hebt zoals in Nederland. Zaterdags zijn we gaan skiën, maar daar heb ik een apart verslag van gemaakt.

Het zijn drukke weken dus elke avond ‘vroeg’ naar bed. Dat lukt alleen meestal niet. Ik heb hier een nieuwe antibiotica gekregen, omdat ik nog niet van mijn longontsteking af ben. Verder gaat het hier prima en we beginnen morgen aan onze tweede week .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kayseri

Mijn eerste reis

stage in turkije

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2013

week 4

18 Maart 2013

week 3

17 Maart 2013

week 2

05 Maart 2013

eerste week

05 Maart 2013

skien
mandy

stagee in turkije

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 9140

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 14 Juni 2014

stage curacao

24 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: