skien - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van mandy oijen - WaarBenJij.nu skien - Reisverslag uit Kayseri, Turkije van mandy oijen - WaarBenJij.nu

skien

Door: mandy

Blijf op de hoogte en volg mandy

05 Maart 2013 | Turkije, Kayseri

Eerste keer skiën

Vandaag heb ik voor het eerst geskied. Het was erg leuk. We moesten onze maten doorgeven van onze voeten en toen kregen we schoenen aangereikt. Ze deden de schoenen voor ons aan. Het voelde zo raar dat ik niet eens wist hoe ik in het begin moest opstaan. Ik kon ook niet eens recht staan dus het trok heel erg aan mijn kuiten. Met behulp van Kaylee ben ik opgestaan en ben ik stukjes gaan lopen. Ik heb daar ook een skibroek gehuurd. Toen we allemaal klaar waren zijn we naar buiten gelopen en moesten we een bergje opklimmen om bovenop de berg te komen. Dat bergje opklimmen was erg moeilijk en onze begeleider heeft mij geholpen om boven te komen. Eenmaal boven aangekomen deden we onze ski’s aan en gingen we naar de berg toe. We gingen van een kleine berg af. Elles vertelde mij hoe ik moest remmen en wat ik nou precies moest doen. De eerste keer van de berg afgaan was doodeng en ik heb alleen maar gegild, maar het was erg leuk om te doen dus ben een aantal keren van de berg afgegaan en beetje voor beetje hoger de berg opgegaan. Op een gegeven moment ging ik achteruit en wist ik niet hoe ik moest remmen dus heb ik me laten vallen. Dat was mijn eerste val. Onze begeleider heeft mij toen moeten helpen om weer op te kunnen staan. Daarna ben ik maar even een break gaan houden. Ik had echt pijn aan mijn kuiten. Na een kwartiertje rust wilde ik alweer gaan skiën. Dus ben ik de berg weer opgegaan en wilde ik mijn ski’s aandoen, maar dat lukte niet. De mensen van daar hebben me geholpen om mijn ski’s weer te maken. Ik vroeg iemand om een foto te maken als ik de berg af kwam en raad eens net die keer moet ik weer vallen. Ik kon namelijk niet meer remmen en verloor mijn evenwicht. Michelle was zo lief om mij te helpen om mijn ski’s uit te doen. Na een paar keer van de berg af zijn geweest ben ik weer een break gaan houden. Toen ik de berg weer op wilde moesten we de ski’s alweer in gaan leveren. Ik hoefde voor het lenen van de spullen maar 20 lira te betalen dat is minder dan 10 euro. Daarna zijn we met de skilift omhoog gegaan en hebben we daar van het uitzicht genoten en wat foto’s gemaakt. Daarna gingen we natuurlijk weer met de skilift naar beneden. Nadat we allemaal weer onder gearriveerd waren gingen we terug naar het busje om te gaan barbecueën. We reden naar een parkje en daar hebben we lekker gebarbecued met zijn allen. Daar kwam ik erachter dat ik weer zo rood als een tomaat was in mijn gezicht en dat ik de afdruk van bril erin had staan. Mijn eerste keer skiën is mij goed bevallen en wil dit wel vaker doen!

  • 20 Maart 2013 - 07:55

    Jos Van Oijen:

    Het ziet er mooi uit geniet er goed van

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Turkije, Kayseri

Mijn eerste reis

stage in turkije

Recente Reisverslagen:

24 Maart 2013

week 4

18 Maart 2013

week 3

17 Maart 2013

week 2

05 Maart 2013

eerste week

05 Maart 2013

skien
mandy

stagee in turkije

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 9137

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 14 Juni 2014

stage curacao

24 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: