week 8 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu week 8 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu

week 8

Blijf op de hoogte en volg mandy

08 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Week 8

maandag…
vandaag ben ik weer naar stage gegaan en heb ik mijn begeleidster me weer laten bijkletsen van de afgelopen twee dagen die ik gemist had. Er was een tandarts langs geweest, omdat het thema het gebit is. Ook vertelde ze me dat ik woensdag en donderdag alleen voor de klas zou staan, omdat zij de avitoetsen moest gaan afnemen. Nouja prima laat die twee dagen maar komen dan.

S avonds ben ik naar danny’s geweest om te eten. het is een soort macdonalds alleen dan op zijn americaans. Ik bestelde een portie uienringen met mozzarellasticks en een portie nancho’s. ik had van beide een kleine portie genomen, maar toen ik het eten kreeg dacht echt van okeeeee als dit kleine porties zijn dan weet ik niet wat de grote porties zijn. het was super lekker maar veeeeeeeeel te veel! Dus dat werd maar wat laten staan. Danny’s is wel echt heel leuk om er een keer te eten.

Dinsdag…
Vandaag gaf mijn begeleidster op een hele leuke manier een lesje. Het lesje was over rekenen en alle kinderen moesten op de grond komen zitten en dan met blokjes gaan werken in tweetallen. Ze moesten leren om de blokjes te verdelen, zodat elk kind evenveel blokjes had. Het was echt heel leuk om te zien. Verder ben ik vandaag op tijd naar bed gegaan, omdat het morgen cabana is en het is de laatste cabana voor lynn, janneke en ellen dus we moeten dan nog even extra hard genieten.

Woensdag…
Vandaag heb ik alleen de klas gedraaid. De kinderen vonden het raar dat ik er alleen was, maar pikte het al snel op. De lessen gingen prima en de tijd vloog voorbij. Ik heb wel een leerling in de klas die normaal al lastig is om mee om te gaan maar nu al helemaal. Op een gegeven moment wilde hij echt niet meer luisteren en begon van alles in het Papiaments te vertellen en hij weet dat ik het niet versta dus ik heb hem uit mijn klas gezet en hij mocht pas terug komen als hij zich ging gedragen. Hij werkte niet dus al zijn werk van die dag heb ik weer aan zijn moeder meegegeven met de boodschap dat het morgen af moest zijn.

S’ avonds hebben we cabana en het was gelijk de beste en leukste cabana die ik gehad heb hier. Janneke, lynn en ellen hadden een lounge gehuurd. Het raakte op een gegeven moment wel echt heel vol dat ik mijn schoenen uit had gedaan en op de bank verder ben gaan feesten. Het was een feestje met een traan, maar vooral met een lach. Toen we terug kwamen thuis hebben we daar nog flink verder gefeest tot ik op gegeven moment maar verstandig moest zijn aangezien ik morgen gewoon weer naar stage moest. Ik zette mijn wekker en ik zag staan dat ik nog minder dan 3 uur kon slapen. Ik heb getwijfeld of ik nog op moest staan en gewoon niet moest gaan slapen, maar dat heb ik uiteindelijk toch maar niet gedaan.

Donderdag…
Het viel me nog mee hoe moe ik was vandaag, maarja ik had dan ook geen tijd om in slaap te kunnen vallen aangezien ik weer alleen voor de klas stond. Vandaag verliep het heel goed en had de kinderen beloofd dat als het vandaag heel goed zou gaan dan zou ik nog een leuk spelletje met ze doen en dat is ook gelukt. Ze waren echt heel stil vandaag en luisterde goed. Ik was dus erg vroeg klaar en heb nog met hun een spelletje buiten gedaan en jaja het was ik zie, ik zie wat jij niet ziet. Dit spel vinden ze heerlijk om te doen. Na stage ben ik naar huis gegaan en ben daarna met Janneke en Lynn hun auto weg gaan brengen, wantja ze moesten natuurlijk ook weer thuis komen. Het was wel echt een heel dubbel gevoel. We hebben de afgelopen 2 maanden alles gedeeld en samen gedaan en nu gaan ze morgen naar huis. S avonds zijn we nog met de benedenchicks gaan uiteten bij de gouverneur. Het was een heel gezellig restaurantje in otrobanda. Daarna hebben we thuis nog wat gekletst en toen was het dan echt tijd om de laatste avond met hun te gaan slapen.

Vrijdag…
Ik ben vandaag een uurtje eerder naar huis gegaan om Janneke, lynn en ellen uit te gaan zwaaien op hato. Na 2 geweldige maanden kwam er dan echt en einde aan en gingen ze naar huis. We zijn met 3 auto’s naar hato gereden om ze te gaan uitzwaaien. Tot nu toe heb ik het droog kunnen houden, maar toen ze echt door de douane heen moesten lukte het niet meer. Het was een geweldige tijd met hun en het zal raar zijn om ze niet meer rond me heen te hebben! Toen ik thuis kwam lag een lief briefje van Janneke. Ik heb toen nog snel een kaartje met een ballon gestuurd, zodat als ze morgen in Nederland aan zou komen nog een leuke verrassing op haar stond te wachten.

Zaterdag…
Vandaag had ik gewoon stage. Op mijn stage hebben ze 1 keer per jaar carwash om geld op te halen voor nieuwe materialen. Het is voor ons verplicht om hierbij aanwezig te zijn en de afgelopen 2 weken hebben de kinderen heel veel moeite gedaan om kaartjes te verkopen. Het is hier op het eiland een hele happening dus ze zijn goed bezig geweest met het verkopen. Gelukkig komen niet alle mensen met hun auto, maar de meeste kopen een kaartje om de school te sponseren. Ik stond vandaag bij post 3 om auto’s te wassen. Gelukkig stonden er ook kinderen en ouders bij om mee te helpen en de tijd vloog voorbij. Om 13.00 ging de poort dicht en konden er geen nieuwe auto’s meer komen om ze te wassen. Nu moest er nog opgeruimd worden. rond 15.00 kon ik naar huis toe. Daarna kwam ik thuis en vroegen ze of ik mee wilde gaan naar zanzibar voor happy hour en ben me snel gaan klaarmaken daarvoor. Het was heel gezellig. Daarna zijn we weer naar huis gegaan. we hebben nog even gekletst en toen ging de rest naar een vila toe en ik dacht ik ga even op bed liggen en dan naar boven voor iemand zijn verjaardag, maar ik ben in slaapgevallen en werd snachts wakker van de zatte mensen die weer thuis kwamen.

Zondag…
Vandaag wilde we naar een strandje gaan bij westpunt maar aangezien mijn auto het begeven had en fleur niet zo ver durfde te rijden met haar auto omdat haar auto op dat moment even aan het spoken was zijn we weer naar hemmingway gegaan. ik heb toch nog even genoten van mijn 1 dag weekend, maar wat ben ik blij dat ik normaal gesproken toch echt 2 dagen weekend heb!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

stage curacao

mijn nieuw avontuur naar curaçao voor bijna vijf maanden.

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

week 9

08 April 2014

week 8

08 April 2014

week 7

08 April 2014

week 6

15 Maart 2014

week 5
mandy

stagee in turkije

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 9122

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 14 Juni 2014

stage curacao

24 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: