week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu week 6 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu

week 6

Blijf op de hoogte en volg mandy

08 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Week 6

Maandag…
Onze carnavalsvakantie is weer voorbij en ik moet weer aan de slag. Vandaag zijn we in de klas begonnen met mijn beloningssysteem. De kinderen kregen allemaal te horen op welke plaats ze zouden gaan zitten en welk dier dat ze zijn. Ik legde de kinderen het systeem uit en gelijk vanaf het begin werd er goed gewerkt en werden er veel hartjes verdient.

Dinsdag…
Vandaag kregen de kinderen van mij een kleurplaat waarop hun dier afgebeeld stond en die mochten ze dan inkleuren. Vandaag waren er ook echt veel kinderen jarig dus na de pauze kwamen er constant kinderen in de klas voor hun kaart te laten tekenen en om de juffen hun traktatie uit te delen. Wat hebben we het hier toch zwaar op Curaçao.

Woensdag…
We komen er nu langzamerhand achter welk groepje goed met elkaar match en welk groepje niet. ik wil niet gelijk kinderen een andere plaats geven maar hun juist stimuleren om te leren dat ze ook met andere kinderen moeten leren samenwerken en dat hun het niet altijd voor het zeggen hebben. Je merkt nog aan de kinderen dat ze niet weten welke verrassing ze krijgen als zij het beste groepje worden van de week dus ik kijk heel erg uit naar de reacties vrijdag als het eerste groepje uitgekozen word om iets leuks te gaan doen.

’s Avonds ben ik weer lekker naar cabana geweest. Het was gezellig, maar ik ben niet tot het einde gebleven aangezien de volgende dag de wekker weer gaat om 6.15.

Donderdag…
Vandaag heeft mijn begeleidster de kinderen in twee groepen gesplitst. Een groep ging met mij mee naar buiten en de andere groep bleef bij mijn begeleidster in de klas. Ik ging samen met de kinderen verhaaltjes lezen van de methode leesboekjes. Daarna moesten de kinderen voor mij mijn vragen beantwoorden die ik stelde over het verhaaltje. Als ik tijd over had en als ze het verdient hadden dan deed ik erna nog het spelletje ik zie, ik zie, wat jij niet ziet…… ze vonden het een erg leuk spelletje en gingen er gelijk goed op in. Soms waren ze door enthousiasme iets te erg aanwezig, maar ze lieten zich wel goed corrigeren.

Vrijdag…
Vandaag was de dag dat het groepje dat het meeste hartjes had de verrassing kreeg en dit keer was het ze mochten het laatste half uur van de dag vrij buiten spelen terwijl de rest van de klas nog taalles kreeg. Er waren twee groepjes die gelijk stonden dus ze mochten beide met mij mee naar buiten. We pakte wat spelletjes uit de kast en gingen die op de speelplaats doen. Je zag aan de rest van de klas dat ze nu pas doorhadden dat ze ook werkelijk iets leuks mochten doen als hun het winnende groepje waren.

Zaterdag…
Vandaag ben ik lekker naar zanzibar geweest. Heerlijk zo’n dagje niets doen en op het strand liggen en dan nog happy hour meemaken. S’ avonds wilde ik gaan douchen en tijdens het douchen kwam het riool via het doucheputje omhoog. Daar stond ik dan met nog shampoo in mijn haar enzovoorts. Dus ik snel uit de badkamer en naar de andere badkamer gegaan, maar dat gebeurde precies hetzelfde en het kwam ook uit het toilet omhoog. Nou ik mijn handdoek naar buiten gegaan en het tegen mijn huisgenootjes gezegd en hun gelijk gaan kijken. Toen ben ik mijn haar maar gaan uitspoelen in de keuken. Niet heel hygiënisch maar je moet wat he. Na heel wat telefoontjes later kwam der eindelijk iemand die de verstopping weg zou gaan halen, maarja de badkamer was nog heel erg vies dus daar konden we nog niet gaan douchen. Wij nog geprobeerd om in het weekend nog een schoonmaakster te laten komen, maar dat zo op zijn vroegst morgen gebeuren. Dus dan maar niet he.

Verder hadden we geen zin om op stap te gaan dus zijn we lekker thuis gebleven. We zijn toen spelletjes gaan doen met drank enzo. Daarna zijn we naar boven gegaan want daar hadden ze een kamer opgebouwd tot apreski bar. Airco op volle touren aan, maar het was er nog steeds bloedheet. Het was een erg leuke avond geworden ondanks dat we nergens naartoe zijn gegaan.

Zondag…
Vandaag was weer zo’n dagje van lekker uitslapen en niet weten wat we gaan doen. Uiteindelijk zijn we naar een lekker strandje geweest en verder niet heel veel meer gedaan. Ondanks we niet veel gedaan hebben geniet ik elke minuut van Curaçao!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

stage curacao

mijn nieuw avontuur naar curaçao voor bijna vijf maanden.

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

week 9

08 April 2014

week 8

08 April 2014

week 7

08 April 2014

week 6

15 Maart 2014

week 5
mandy

stagee in turkije

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 9128

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 14 Juni 2014

stage curacao

24 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: