week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu

week 4

Blijf op de hoogte en volg mandy

05 Maart 2014 | Curaçao, Willemstad

Week 4

Maandag…
Vandaag had ik lekker een dagje vrij. Er was vandaag kindercarnaval dus hadden alle kinderen van de basisschool vrij. Ik heb dus lekker uitgeslapen. Daarna even mijn wasje gedaan en toen ben ik maar mijn auto af gaan betalen aangezien ik nog maar de helft had betaald. Daarna ben ik met lynn, elle en fleur gaan lunchen. Na het lunchen zijn we nog even een kledingwinkel binnen gelopen en daar heb ik een heel leuk jurkje gekocht. Mijn eerste aankopen op curaçao  s’ avonds zijn we nog even naar de mangusa geweest. De grootste supermarkt van Curaçao, maar ook gelijk de goedkoopste supermarkt. Daarna hebben we nog lekker wat groentesoep gegeten. Als avondactiviteit gingen we een film kijken. Maarja we hebben hier geen bank dus dat werd op een stoel zitten en naar een laptopschermpje kijken. Uiteindelijk naar heel veel pogingen zijn we toch maar burlesque gaan kijken terwijl we eigenlijk naar een andere film zouden kijken. Na een stukje van de film te hebben gezien werd ik wel heel erg moe dus ben ik naar bed gegaan.

Dinsdag…
Eigenlijk zou ik vandaag naar stage gaan, maar ik voelde me al niet zo lekker toen ik op stond. Ik heb een poging gewaagd, maar niet lang volgehouden. Toen toch maar lekker terug mijn bedje in en proberen te slapen. Verder heb ik vandaag niet veel gedaan alleen proberen beter te worden, zodat ik morgen weer naar stage te kunnen.

Woensdag…
Het was een lange maar zware nacht. Dus ik koos er toch nog maar voor om thuis te blijven. S’ middags ben ik wel naar de ouderavonden gegaan. Zo om toch aan examenopdrachten te komen. Ze zijn hier al heel schaars. De ouderavond duurde best lang en veel werd in een andere taal gedaan aangezien in mijn klas veel verschillende nationaliteiten zitten dus ik kon veel dingen niet helemaal volgen. Toch vond ik het leuk om te zien hoeveel het kind op zijn/haar ouders leek. Om 20.30 was ik weer thuis. Op woensdag is het gebruikelijk dat je dan naar cabana gaat, maar aangezien ik er nog steeds niet goed aan ben heb ik deze overgeslagen.

Donderdag…
Vandaag ben ik weer lekker naar stage gegaan. mijn buikpijn was nog niet helemaal weg maar ach ik miste toch een beetje de kindjes en mijn begeleidster had me hard nodig aangezien morgen de optocht is op school en zij alles moet regelen. Ik heb dus vandaag ook lekker veel alleen voor de klas gestaan, maar ach dat vind ik helemaal niet erg. Kan ik lekker mijn eigen ding doen met de kinderen. We hebben flink wat voorbereidingen gedaan voor morgen. De klas versiert de gang versiert enzovoorts. Het is nu echt heel warm hier dus is het voor de kinderen helemaal niet zo leuk om op school te zitten. Je merkt aan ze dat ze veel willen drinken en slechter kunnen concentreren. Maar ik merk het ook heel erg dat het warmer word hier dus dan zijn zoveel verplichte kleren die je aan moet helemaal niet fijn meer. Maaarjaaa. Na school hadden we gelijk nog een oudergesprek en daar ben ik nog bij aanwezig geweest. Ik vind het echt heel leuk om een andere taal te horen dus mijn begeleidster heeft me aangeboden om mij Papiaments aan te leren. Smiddags heb ik niet veel meer gedaan aangezien ik savonds weer ouderavonden heb. Savonds hadden we er nog maar een paar. De laatste oudergesprek was echt heel leuk. We hebben nog lang met de vader over verschillen van hier en Nederland gehad. Na het oudergesprek ben ik weer naar huis gegaan. ik ben me gelijk gaan douchen en klaar gaan maken want we zouden met de locobus weg gaan. Dat is een bus met muziek die door de stad rijd en je moet dan zelf je eigen drinken meenemen. Het was echt super leuk. Heerlijke muziek, lekker een fles wijn en rijden door curaçao. Een echte aanrader. Foto’s bewijzen het.

Vrijdag…
Vandaag had ik carnaval op school. ons thema is polkadots (stippen) . we hadden de kleur rood dus hadden we nog als thema om verkleed te komen als Mickey of mini mouse. Veel kinderen kwamen ook zo verkleed naar school, maar er waren een aantal kinderen die zelf iets bedacht/gemaakt hebben. Ik had de klas voor mezelf want mijn begeleidster moest alles op school regelen. Ik heb een film aangezet, maar dat werkte niet echt. Dus heb ik ze maar wat losser gelaten. We zouden gehaald worden voor de optocht, maar toen kwam mijn begeleidster zeggen dat de wagen die mee zouden rijden voor de muziek vlak voor de school kapot is gegaan en dus de school niet meer kon bereiken. Ze kozen der toch voor om de optocht door te laten gaan. We moesten dan zelf de muziek maken. Ik heb de kinderen in de rij gezet en we zijn naar buiten gegaan om achter de volgende groep aan te sluiten. Tijdens de optocht gaven de kinderen de moed en zin al snel op. Ze kwamen vaak bij me klagen dat ze moe waren enzovoorts. De optocht viel toch wat tegen. Op school mochten de kinderen lekker hun eten opeten en daarna mochten ze naar buiten. Het is hier de afgelopen dagen erg warm dus veel kinderen gaven het al snel op en wilde graag in de klas zitten, maar van mij mochten ze dat niet omdat ik dan geen overzicht meer over ze had. Na het spelen werden de klassen een voor een geroepen om buiten mee te gaan doen aan het dansen. Op het podium stonden kinderen danspasjes voor te doen en de rest van de school moest het nadoen. Daarna waren wij als leraren aan de beurt. Nou ik snapte der niets van. Er werd een liedje gedraaid in het papiaments en alle leraren gingen los dus mijn begeleidster vertelde mij steeds wat ik moest doen anders stond ik er echt als een idioot bij :P. Na school heb ik nog even lekker opgeruimd en wat met mijn begeleidster gekletst en toen was het dan eindelijk VAKANTIEEEEEEE. Thuis ben ik lekker gaan douchen en wat gegeten. Janneke n ik konden wel janken omdat we carnaval moesten missen dus wat deden wij. WIJ GAAN NAAR DE TIJD OM TE CARNAVALLE NNNNNNNNNN. Natuurlijk voor mij dan nederlandse carnaval, maar ag het is iets toch. Het was weer een geslaagde avond en we kregen een ritje terug naar huis van taxi max aangezien niemand van ons wilde bobben. Normaal zijn we binnen 10 minuten wel thuis maar met taxi max duurde het wel eeuwen. Hij vertelde ons allerlei verhalen en gaf ons zelfs een roosje van een servet. Echt super leuk zo’n taxirit dus.

Zaterdag…
Vandaag heb ik lekker uitgeslapen. Goh wat was ik daar weer aan toe zeg. Vandaag zijn we lekker naar zanzibar geweest en daarna met een aantal mensen van het huis naar el fiorno geweest om een heerlijke pizza te eten. na het avondeten ben ik me lekker gaan klaarmaken en toen zag ik dat mijn allerliefste vriendinnetjes me een foto hadden gestuurd dat ze op mijn allerliefste vriendje deden passen. Was net een klein kind met hoe blij ik met die foto was, maar het liet me ook zien hoe erg ik het vind dat ik zelf niet erbij kon zijn. Als afleiding ben ik lekker naar bermuda geweest. En wat was het leuk. Lekker even afleiding zoeken aangezien mijn vriendinnetjes zonder mij carnaval aan het vieren zijn en nu is de jaloezie toch echt bij mij te vinden hoor. Wat frustrerend ook gewoon om bij het feest van het jaar niet aanwezig te kunnen zijn  dan maar twee keer zo hard feesten hier!

Zondag…
Vandaag zijn we met de meiden van beneden naar de optocht van hier gaan kijken. Het is hier natuurlijk ook carnaval. Hier zijn de wagens vaak niet zo versierd, maar de pakken waren zoo mooi! Ik had ook mee kunnen lopen in de optocht want vrijdag bij de tijd waren er limburgers aanwezig die met de optocht meedoen en hadden gevraagd of wij mee wilden lopen. Ik wilde wel, maar ik moest veel geld betalen voor het pak wat ze hadden gemaakt. Tijdens de optochtkijken was ik toch wel blij dat ik niet mee ben gaan lopen want ze matchten totaal niet bij de rest van de optocht. We hebben niet de gehele optocht afgekeken omdat het zo lang duurde en we hadden het wel een beetje gezien. Thuis hebben we lekker met zijn allen wraps gegeten. Daarna ben ik nergens meer naartoe gegaan. ik had daar gewoon echt geen zin meer in.

  • 05 Maart 2014 - 20:14

    Mandy Van Oijen:

    wil je een kaartje sturen of skypen, app me dan even dan geef ik je het adres en mijn skypenaam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

stage curacao

mijn nieuw avontuur naar curaçao voor bijna vijf maanden.

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

week 9

08 April 2014

week 8

08 April 2014

week 7

08 April 2014

week 6

15 Maart 2014

week 5
mandy

stagee in turkije

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 151
Totaal aantal bezoekers 9131

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 14 Juni 2014

stage curacao

24 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: