week 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu week 3 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu

week 3

Blijf op de hoogte en volg mandy

26 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

Week 3

Maandag…
Vandaag begon mijn tweede weekje stage. Mijn begeleidster staat heel erg open voor mij. Ik kan mijn verhaal bij haar kwijt, maar ook zitten we op een lijn qua wat we met de klas willen bereiken. Ze staat open voor ideeën en wilt graag dat ik het zelf uitvoer. Verder kreeg ik vandaag nog van een leerling lekkere chocolaadjes, omdat ik vorige week vrijdag Valentijn was. Vandaag heb ik nog toetsen moeten afnemen voor het rapport. Alle punten moeten vrijdag ingeleverd zijn bij de directrice.

’s Avonds hebben we lekker allemaal samen gegeten en spelletjes gedaan. We zijn gaan weerwolven en ezelen.

Dinsdag…
Vandaag heb ik op stage voor de klas gestaan om een les begrijpend lezen te doen met de leerlingen. Het was echt leuk om zelf voor de klas te staan en voor mijn gevoel luisterde de leerlingen ook goed naar mij.

’s middags heb ik lekker aan het zwembad gelegen en even geskyped met mijn ouders en vriendje lief. Ook heb ik maar weer lekker wat was weggewerkt. Toch wel fijn om op tijd klaar te zijn met stage.

Woensdag…
Vandaag heb ik op stage een nieuwe indeling gemaakt van de klas en een beloningssysteem opgezet. De leerlingen hier zijn erg druk en sommige zien de consequenties van hun gedrag niet. hiermee wil ik het goed gedrag stimuleren en hun laten inzien dat ze worden beloond voor goed gedrag.

’s Avonds zijn we weer met het huis naar Cabana geweest. Het was een erg leuke avond. De tijd vloog voorbij. Leuke live muziek en lekkere drankjes en leuke mensen om je heen doen je wel goed. Even mezelf uit de sleur halen.

Donderdag…
Na maar een paar uurtjes geslapen te hebben ben ik weer naar stage gegaan. Ik kon vandaag veel doen waardoor ik niet merkte dat ik moe was. Ik heb mijn beloningssysteem verder uitgewerkt en leerlingen die ziek zijn geweest tijdens een toets nog de laatste toetsen afgenomen. Verder heb ik nog met mijn leesgroepjes ’s morgens gelezen en zo vloog de dag voorbij. Na schooltijd werd ik opgehaald door een jongen, want ik wilde toch mijn eigen auto. Op kantoor heb ik de papieren getekend en alles betaald. Toen mocht ik zelf gaan rijden. Dat is zo eng zeg! Het verkeer hier is al eng zat, maar als je zelf achter het stuur zit is het helemaal chipsss zeg. Mjaa ik heb op mijn eigen houtje de weg teruggevonden naar mijn appartement en ik leefde nog.

S ’avonds zijn we bijna met het hele huis wezen uiteten. We waren met 33 mensen en wat hebben wij lang moeten wachten op het eten. Het waren voor twee huisgenoten de laatste avond en morgen zouden ze weer terug naar nederland gaan dus ze hadden nog een etentje geregeld. Het was wel lekker. Ik heb er naartoe gereden, omdat ik toch moest gaan wennen aan het verkeer hier.

Vrijdag…
Vandaag was echt heel leuk. Ik heb bijna de hele dag alleen in de klas gestaan. Vandaag moesten de rapporten geprint worden dus ik mocht bij de klas blijven. Ook heb ik bij de andere groep 3 voor de klas gestaan. Wat een snotaapjes zijn het toch ook. Alles uitproberen bij de juf, maar helaas trap ik daar niet in.

’s Avonds hebben we lekker thuis wat gegeten en gezeten. Ik ben samen met twee andere huisgenootjes chinees gaan halen. je bestelde een kleine portie, maar je kunt er makkelijk twee dagen van eten zoveel is het en het kost maar 12 gulden. Na wat bami te hebben gegeten hadden we zin in froyio dat is ijs alleen dan van yoghurt. Dus daar ben ik naartoe gereden en hebben we allemaal een bakje ijs gehaald. daarna een beetje op tijd naar bed aangezien er nog steeds slaaptekort is van woensdag op donderdagnacht.

Zaterdag…
Vandaag ben ik weer met een aantal huisgenootjes naar zanzibar geweest. Daar ben ik weer wat verder gaan zwemmen, maar ik vond het nog steeds doodeng. Ik wil niet meer bang zijn voor de visjes dus MOET ik van mezelf gewoon meezwemmen. Daarna wilde ik met minou nog het water in, maar bij de trap zaten 2 hele mooie blauwe visjes dus ik ben er toch niet meer ingegaan, maar lekker veilig boven bij de trap blijven staan waar de visjes niet kwamen. Toen was het weer happy hour dus hebben we nog wat lekkere drankjes gedronken en daarna weer naar huis. De rest van het huis aten samen pannenkoeken, maar ik lust dat niet dus heb ik mijn restje bami van gisteren nog opgegeten. Verder hebben we s’ avonds niet veel meer gedaan, omdat we morgen cabana beach festival hebben.

Zondag…
Vandaag heb ik heerlijk uitgeslapen. S’ middags lekker de was gedaan en even met thuis weer geskyped en toen ben ik lekker gaan douchen om me klaar te gaan maken voor het Cabana beach festival. Minou heeft mijn haar opgestoken aangezien het s ’middags al begon en het hier dan nog behoorlijk warm is. In het begin zouden we daarnaartoe lopen, maar omdat steeds meer mensen van het huis afhaakte leek het ons ook geen slim idee meer op te lopen. De heenweg zou nog prima kunnen, maar op terugweg word al wat minder. Dus janneke en ik hebben toen maar gebobt naar het festival. Wat heb ik genoten zeg van mijn dronken huisgenootjes. De muziek was ook echt festival muziek dus ik heb me die middag/avond wel vermaakt. Op het laatst kreeg ik zelfs de mensen niet mee die met mij mee terug zouden rijden en had ik ze eenmaal meegekregen dan zaten ze commentaar te geven in de auto over hoe ik moest rijden. Zatte mensen die doen me soms toch dingen :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

stage curacao

mijn nieuw avontuur naar curaçao voor bijna vijf maanden.

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

week 9

08 April 2014

week 8

08 April 2014

week 7

08 April 2014

week 6

15 Maart 2014

week 5
mandy

stagee in turkije

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 9114

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 14 Juni 2014

stage curacao

24 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: