eerste weekje curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu eerste weekje curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu

eerste weekje curacao

Blijf op de hoogte en volg mandy

13 Februari 2014 | Curaçao, Willemstad

vorige week maandag vertrok ik naar curaçao om daar stage te gaan lopen op een basisschool. Om 10 uur kwam ik aan. Ik kon gelijk mijn koffers inchecken maar ach laten mijn koffers wel een keer het goede gewicht hebben. Midden in de vertrekhal moest ik wat spullen overladen in mijn andere koffer en in mijn handbagage. Het paste maar net. Een stewardess moest zelfs op mijn andere koffer gaan zitten om hem dicht te krijgen. Ik was al zo slim om een extra koffer erbij te boeken. Ik mocht dus 2 koffers van 23 kilo meenemen en een handbagage van 12 kilo. In mijn kleinere koffer paste nooit 23 kilo dus ik dacht slim te zijn om wat meer in mijn grotere koffer te doen, maar dat het gewicht wel onder het totaal bleef. Helaas mocht dit niet en daarom moest ik wat spullen overladen. Het zag er erg charmant uit.

Toen ik klaar was moest ik wachten op Minou en Rojeana die met mij mee zouden reizen. Ik had ze uiteindelijk gevonden. Ik wachtte bij mijn ouders, vriend en schoonmoeder tot we naar de gate moesten. ondertussen werd ik aangesproken voor het tv programma Hello, Goodbye. Uiteindelijk heb ik hiervoor een interview gedaan, maar ik wilde het afscheid prive houden dus werd het niet uitgezonden. achjaa moeten ze maar beter het introduceren. Om 11.00 was het dan zover wij moesten de gate door om te gaan vliegen.

Na 10 uur vliegen kwamen we eindelijk aan in Hato, Curaçao. We werden opgehaald door een taxichauffeur die amper een woord Nederlands of Engels kon. Beetje met handen en voeten praten en dat we op onze plek aankomen vond ik het allang prima. Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij ons appartement. We moesten daar eens een contract tekenen dat alles prima was en vanuit het hoofdkantoor van bouwe beheer ( eigenaar studentenhuis ) werden we naar ons huis gebracht. Op telemonstraat 8 lag ons huis. Ik kom beneden te wonen in de laatste kamer. We zitten er gezellig met 8 dames. We dumpte onze koffers en werden opgehaald door wat mensen die Minou al had leren kennen op facebook. We gingen naar een ander studentenhuis daarna gingen we nog lekker avondeten. Voor het eerst ging ik sushi eten. Het was best lekker. Na het eten zijn we nog naar de tijd geweest. Daar is op maandag dobbelen. Je moet een getal zeggen en als je dat dobbelt dan krijg je het drinken gratis en anders moet je gewoon betalen.

De dag erna heb ik mijn koffer maar uitgepakt. Minou en ik zijn 's middags opgehaald door Geno en hebben een tour gemaakt door Punda en Willemstad. Lekker over de pontjesbrug en ik heb daar een lekkere watermeloen smoothie gehad. Hij was echt super lekker. Zo’n lekkere smoothie heb ik nog nooit gehad. Daarna zijn we terug gegaan naar ons appartement en ik heb daar nog lekker gezeten met mijn huisgenootjes. ’s Avonds heb ik niet veel meer gedaan.

Op woensdag zijn Minou en ik naar de supermarkt gelopen. Op de heen weg was het nog goed te lopen, maar op de terugweg was het met alle boodschappen echt ver lopen. We liepen ook verkeerd en vlak voordat we weer bij ons appartement waren viel mijn fles wijn op de grond. Achjaa het is hier al zoooooo goedkoop, maar niet heus. Verder die dag heb ik lekker aan het zwembad gelegen. ’s Avonds ben ik naar cabana geweest. Het is een gezellige plaats om te stappen. Het is wel een sjiekere tent en duur!

Op donderdag heb ik lekker lang uitgeslapen. Ik ben vandaag gaan kennismaken op mijn stage. Ik heb groep 3 toegewezen gekregen. Mijn stagebegeleidster was erg leuk en stond open voor ideeën en stond echt te wachten op mijn hulp. Daarna ben ik weer naar het zwembad gegaan bij ons appartement en daar heb ik lekker de hele middag gelegen. ’s Avonds heb ik lekker pasta gekookt en opgegeten. Verder was dit een super fijne relax dag. Vrijdag ben ik naar een andere supermarkt geweest. De supermarkt bij ons in de buurt is veel te duur. Hier heb ik veel meer kunnen kopen voor zelfs minder geld.

Zaterdag ben ik voor het eerst naar het strand gegaan. We wilde vertrekken, maar toen begon het te regenen. Normaal regent het hier maar maximaal 5 minuten, maar toen bleef het steeds regenen en ook nog best hard. Toch gingen we maar naar zanzi bar. Daar aangekomen hebben ons lekker 1 liter mojito besteld en samen met ons zessen opgedronken. Daarna hebben we er nog maar een besteld want het weer werd niet veel beter. Na een uurtje werd het wat beter en zijn we naar het strand gelopen en hebben we daar nog wat gekletst. Om 18.00 begon er happy hour dus hebben we lekker nog wat drankjes besteld. Na 19.00 hebben we lekker nog een pizza besteld en zijn daarna terug gereden naar ons appartement. Toen ik aankwam bij mijn appartement waren mijn huisgenootjes zich klaar aan het maken voor op stap te gaan dus ik besloot maar om ook mee te gaan. We gingen naar Bermuda. Het zou een r&b avond zijn, maar ik weet niet wat hun hier verstaan onder r&b maar het was niet de juiste muziek. Het was wel erg gezellig en dat is het belangrijkste. De zus van Lynn was ook gezellig mee. Rond 3 uur gingen we weer lekker richting huis.

Zondag zijn we lekker met bijna alle huisgenootjes naar casabau gegaan. Echt een super mooi strand, maar het was echt warm vandaag. Hier zaten vissen voor in de zee, maar ik had het zo warm dat ik toch de zee in ben geweest. ‘LEVEEEEE MIJ ‘ Ik stond echt doodsangsten uit, maar heb mijn eerste poging gewaagd om mijn angst te overwinnen. GROTEEE MEID  TROTS OP MEZELF. Verder zijn we na het strand nog naar een verlaten resort geweest. Was lekker spookie, maar wel echt heel mooi uitzicht. Het resort ligt al een aantal jaren leeg. Het heeft maar een half jaartje gedraaid en toen is het failliet gegaan. Tussendoor zijn we nog ergens gestopt op een plaatsje waar het uitzicht echt prachtig was. Daar nog als echte toeristen foto’s gemaakt en toen zijn we weer verder gereden naar het verlaten resort. Het resort is geplunderd dus er was niet veel meer ervan over, maar je kon wel nog goed zien hoe het ooit was geweest. ’s Avonds hebben we nog lekker echte Hollandse friet met frikandel speciaal gegeten. Moeten natuurlijk Nederland niet vergeten. Daarna ben ik weer lekker terug gegaan naar ons appartement om daar nog even lekker te douchen en wat buiten te zitten, maar ik moest ook optijd naar bed , want mijn eerste weekje vakantie was alweer voorbij en morgen zou mijn eerste stage dag beginnen.

LETS DO THIS!


  • 14 Februari 2014 - 11:09

    Steffie:

    Good um te leaze desse 't doa noa dien zin hees Mandy!!
    Maar ff get angers he.. dea knuffel dea moog nou toch wel echt oet de folie als ig det zoe op die foto's zeen :p of valt 't gemis nog mej? desse um nog neet hees hoeven knuffelen :p
    Verveale zulse dich doa vast neet as ig det zoe leas, bin oug wel benejd wie dien irste weak op stage is geweest! Hiel veul succes doa nog en geniet ervan! Liefs Xxx

  • 14 Februari 2014 - 20:35

    Jos Van Oijen:

    Hallo Mandy ,

    Hierbij de groetjes van mam en pap en natuurlijk Sandra en Chantal en jouw grootte vriend Pluto .
    we wensen je veel succes en natuurlijk een zeer mooie tijd daar ,
    Groetjes mam en pap

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

stage curacao

mijn nieuw avontuur naar curaçao voor bijna vijf maanden.

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

week 9

08 April 2014

week 8

08 April 2014

week 7

08 April 2014

week 6

15 Maart 2014

week 5
mandy

stagee in turkije

Actief sinds 24 Feb. 2013
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 9109

Voorgaande reizen:

03 Februari 2014 - 14 Juni 2014

stage curacao

24 Februari 2013 - 30 Maart 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: