week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu week 9 - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van mandy oijen - WaarBenJij.nu

week 9

Blijf op de hoogte en volg mandy

08 April 2014 | Curaçao, Willemstad

Week 9

maandag…
het is nu maandag de 31ste en de spreekbeurten starten. Elk kind heeft tot aan de meivakantie een dag dat hij/zij de spreekbeurt moet doen. Het thema is dieren en elk kind heeft al hun onderwerp aan ons doorgegeven. Het niveau van de spreekbeurten is nog best hoog. Ze hebben er flink op geoefend thuis.

Dinsdag…
Vandaag waren er weer 3 kindjes aan de beurt om hun spreekbeurt te doen. Een kind had zelfs zijn eigen konijn meegenomen. Echt super schattig gewoon. verder was het een heel saai dagje.

Woensdag…
Op stage zijn elke dag spreekbeurten en dat brengt onze planning een beetje in de war, maar ik ga gewoon door met mijn lessen voor mijn eindproject. Het gaat goed in de klas en stukje bij beetje neem ik steeds meer van mijn begeleidster over.

S avonds ben ik met fleur naar cabana gegaan, maar het viel dit keer een beetje tegen. We waren in het begin alleen en daarna kwamen er nog wat huisgenoten, maar we zijn op tijd naar huis gegaan aangezien we morgen er weer vroeg uit moeten.

Donderdag…
Vandaag heb ik een groot deel van de dag alleen gestaan. Mijn begeleidster liet me een beetje mijn gang gaan en ze liep vaak even weg om allerlei dingen te regelen. Ik vind het wel heerlijk om alleen voor de klas te staan. De kinderen zijn er nu helemaal aan gewend en vragen nu helemaal niet vaak meer naar mijn begeleidster. Ik kan nu wel zeggen dat ik me nu wel inburgerd voel op deze school. en ik merk dat ook aan mezelf dat ik meer mezelf laat gaan en niet overal meer zo over nadenk.

Vrijdag…
Vandaag ben ik tot 17.00 op stage gebleven. In de klas is het zown rotzooi dus ik had mijn begeleidster voorgesteld om een keer samen op te gaan ruimen en dingen weg te gaan gooien en anders te gaan inrichten. En dat deden we vandaag dus. Vanaf het moment dat de kinderen weg waren zijn we flink aan de slag gegaan. de tijd vloog voorbij en voordat we het wisten was het alweer 5 uur. We zijn al een heel eind gekomen en we gaan nog een keer een middag aan andere kasten beginnen om op te ruimen. Toen ik thuis kwam waren mijn huisgenootjes bezorgd om mij want normaal ben ik allang thuis en toen was ik nergens te bekennen. Echt super lief gewoon <3 daarna ben ik me klaar gaan maken om naar papagao te gaan. Enrique eglesias is hier op het eiland en vanavond worden er meisjes gescout en wij wilde wel eens zien hoe dat dan ging. Het was heel apart en we hadden allemaal theorie. Daarna kwamen we erachter dat veel een opgezet spel was en veel mensen die ons opvielen er gewoon bij hoorde. Toen we thuis kwamen was er een verjaardag van iemand in ons huis dus toen hebben we daar nog even bijgezeten, maar ik was kapot dus wilde graag naar bed.

Zaterdag…
Vandaag ben ik met marly naar porto mari gegaan. een heerlijk strandje en het was lekker rustig. In de zee ligt een vlot waar je op kan. Ik wilde heel graag maar het was wel een eindje van de kust vandaan. Uiteindelijk heb ik het toch gedaan en ik ben zoooooooo trots op mezelf. Beetje bij beetje durf ik steeds meer! Na het strand zijn we ons gaan klaarmaken om naar editie 2 te gaan van springbreak. Het was weer helemaal geweldig! Lisa en ik gingen helemaal los en hadden de tijd van ons leven. We hebben gelijk plannen gemaakt voor editie 3 dat is dan ook gelijk de laatste. Springbreak is voor mij tot nu toe het geweldigste feestje hier op het eiland. Nadat we terug kwamen van springbreak waren ze beneden allemaal spelletjes aan het doen dus zijn we daar nog gezellig bij gaan zitten. Ik heb nog uienringen gaan bakken en ik ben samen met marly nog gaan zwemmen. Haha heerlijk in het vieze water!

Zondag…
Vandaag ben ik met marly op tijd opgestaan om bij fleur bij cabana te gaan ontbijten. En wat hebben wij daar gegeten en gedronken zeg heerlijk. Daarna zijn we lisa onderweg gaan oppikken om naar de grote knip te gaan. Helemaal aan de andere kant van het eiland, maar wat was dat een mooi strandje zeg! We werden wel gezandstormt maar ach boeie. Keer op keer ben ik de zee in geweest en het gaat steeds beter. Dus mijn doel MOET gewoon lukken hier!